Känslor, perspektiv och intryck

Hej fredag! Trött på Let's dance, skippar Let's dance. Väljer istället Fredrik Skavlan!! Spelar ingen roll vem han bjuder in för han lyckas alltid ändå, grym é han!

Dagen har varit mycket givande med mycket intryck på en och samma gång, fick spendera fem timmar på sjukhuset och gå brevid sötaste sjuksköterskan Susanne som tog hand om mig på bästa möjliga sätt. Fick på mig namnskyltningen och vita kläder - "här kommer student sjuksköterskan Louise som inte har någon slags erfarenhet" haha, men det kändes spännande, häftigt och overkligt! Och jag trivdes som fisken i vattnet bland patienterna, läkarna och sjuksköterskorna runt omkring! Väldigt nöjd och tacksam över dagen. Det har gett mig lite mer kött på benen och vilket kommer hjälpa mig  vidare i mina studier. Dagen fortsatte hemma hos min mentor Maj-Britt 90 år, skön lite prick! Jag frågade om vi skulle ta en shoppingtur nästa gång vi sågs, helt plötsligt lös hon upp med världens leende! :) Ska bli kul att lära känna henne.


Kommentarer
Anonym

Tänk vad rätt du har valt :-)

Tia

2011-02-18 @ 23:20:27
INA!!!!!

Jag blir så glad när jag läser din blogg. Så lycklig att du hittat rätt! Snart kommer jag upp och hälsar på. Fast, vi ses nog i Helsingborg innan dess. Massa kärlek från andra sidan sundet. P.S Imorgon har jag mitt första triathlon! Helt galet, fast lite tråkigt, för det har börjat regna här (helt otippat) så nu är det ett duatlon istället, löpning, cykling, löpning. HÅLL TUMMARNA ATT JAG INTE KOMMER SIST! Puss Kram :)

2011-02-19 @ 09:40:50
URL: http://irinabernebringjourniette.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Freedom and Justice

Ni följde min resa som volontär i Ghana och nu får ni följa mig som sjuksköterska student i Kalmar.

RSS 2.0