Vi har kommit fram!

Jambo! Hej!
 
Efter 24h timmars resande är vi äntligen framme och jag har nu varit vaken i 1 1/2 dygn eftersom jag pâ nâgot konstigt sätt inte kunde sova pâ planet...  Resan bestod iallafall av myyyyycket skratt sâ det gjorde resan mycket lättare! Idag har vi spenderat dagen i Dar es Salaam som är huvudstaden i Tanzania och imorgon âker vi vidare till Nkinga och dâ väntar 15 h bussresa! wohooo.
 
Jag hade visst förträngt det där med tâlamodet men försökte snabbt hitta tillbaka till det som jag en gâng hade hittat i Ghana för ca tre âr sedan. Vi har idag alltsâ spenderat  2h i en telefonoperatörbutik för att skaffa oss 4 st simkort och 4 st modem som vi ska ha med oss till Nkinga, besöket slutade med att vi kom ut med 2 st simkort och 2 st modem för längre än sâ orkade vi inte vänta!! Det tog alltsâ 2h att skaffa oss tvâ simkort och tvâ modem.....! Bara gilla läget helt enkelt och ta sig ett djupt andetag :)
 
Det känns iallafall helt fantastiskt att vara i Tanzania, lite Ghana känslor dyker upp. Vi har ca 30-35 grader och vi är glada att vi har AC pâ rummet! Jätte mysiga och trevliga människor som tar hand om oss här pâ guesthouset. Just nu har jag inte sâ mycket mer att tillägga utan nu ska vi slappa och ladda om inför nya äventyr imorgon. 
 

Français

Après 24 heures de voyage, nous sommes finalement arrivés et je suis maintenant éveillé depuis 1 1/2 jours parce que je ne pouvais pas dormir dans l'avion ... Aujourd'hui nous avons passé la journée à Dar es Salaam, la capitale de la Tanzanie, et demain on part pour Nkinga, 15 h de route!

C'est vraiment formidable d'être en Tanzanie! Nous avons environ 30-35 degrés et nous sommes contente d'avoir la clim dans la chambre! Je n'ai pas tellement de plus à ajouter, maintenant nous allons nous reposé pour les nouvelles aventures demain! 



Kommentarer
Birgit och Göran Sundelöf

Hej Lollo
Att du nu är tillbaka i ditt drömland. Vi är stolta över vårt äventyrliga barnbarn - och litet oroligs. Vi har ju inga hemliga kodord denna gången som du kunde meddela dig med om din Tofaj skulle ta första flyget för att rädda dig ur några banditers klor. Så nu gäller det att se upp och inte ge sig ut på några vanskligheter. Vi vanliga människor (dvs mormor och jag) var i Köpenhamn i förrgår och hälsade på Dragana och Dimmi och hade jätteroligt. Julstämning redan och massor av folk i restauranger, affärer och caféer.
Mer än i Lerhamn. Alla danskar är ute och äter julefrukost denna tid. Alla går upp minst ett par kilo och då har jag ändå inte räknat med snapsen och ölen. I morgon åker mormor och jag med Charlotte och hämtar möbler på Själland, Jag tror hon håller på att smyga oss in i företaget som extragrovisar. Kan du se oss tre i framsätet? Trampa nu inte på några ormar. Man skall vara rädd om de vilda djuren. Möter du ett lejon skall du bara stå lugnt kvar, springer du ligger du illa till. Möter du en elefant skall du springa annars ligger du illa till. Se upp för flodhästar, de är Afrikas farligaste djur. Vi längtar redan efter dig. Skriv och forgrafera!!!!
Mormor och Tofaj

2012-11-19 @ 16:31:59
Mapenzi_köpenhamn

Skrev ett långt mail om vår helg i Köpenhamn!!!
Såg nyss att det inte gått igenom...besviken!://

2012-11-24 @ 20:56:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Freedom and Justice

Ni följde min resa som volontär i Ghana och nu får ni följa mig som sjuksköterska student i Kalmar.

RSS 2.0