Praktik Tanzania

Hej!
 
På fredag är det dags att âka till Tanzania och jag kan ju ärligt säga att resfebern börjar stiga mer och mer. Jag och tre andra studenter frân klassen ska ner och praktisera pâ ett sjukhus i en liten stad som heter Nkinga i 5 veckor och fyra andra studenter âker till ett annat ställe som heter Ilula. Efter praktiken âker vi vidare till Zanzibar och firar jul och nyâr (och dâ kommer Fredrik!) sâ totalt blir det 7 veckor som vi är borta. Sâ mycket mer vet vi faktiskt inte sâ det ska bli mycket spännande och se vad som väntar oss.. Jag kommer uppdatera bloggen när jag har fâr tillfälle i akt och vi kommer säkert skapa en gemensam blogg ocksâ. Hejsvejs sâlänge! :)
(ni fâr stâ ut utan å, hittar dem inte pâ mitt franska tangentbord)
 
 
Français
Vendredi, il est temps d'aller en Tanzanie. Moi et trois autres étudiantes de la classe parts pour faire un stage d'infermiere dans une petite ville appelée Nkinga pendant 5 semaines. Après mon stage on passe par Zanzibar pour fêter Noël et le Nouvel An. Je suis de retour le 5 janvier. Suivez-moi sur mon blog! Bisous a tous
 


Kommentarer
Mapenzi_Mapenzi

Härligt! Gud vad tiden flyger förbi. Ska bli kul att följa ditt äventyr, inte minst då du åker dit inom ramen för dina studier. Nästa gång blir med stor sannolikhet att vara relaterat till ett proffesionnellt uppdrag!
Spännande med östra afrika, ett okänt geografiskt område hos familjen. Du är vår pionjär, vår upptäcksresare. You rule! Ser fram emot kommande uppdateringar, kommer hårdbevaka bloggen.
BON VOYAGE!
Mapenzi Mapenzi (Dimi)

2012-11-15 @ 17:47:46
Gertrud

Hejsan lilla Lollo!!!
Je suis trop contente que tu partes en Afrique, mais je suis triste de pas te voir avant!!
Men men vi är ju vana!
Jag önskar dig ett stort lyckaa till och kommer att tänka pâ dig när du är där borta. Hoppas att du fâr ut sâ mycket som möjligt av den här erfarenheten!! Jag är advunsjuk!!
bon bibibisou ma poulette!!!

2012-11-15 @ 20:39:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Freedom and Justice

Ni följde min resa som volontär i Ghana och nu får ni följa mig som sjuksköterska student i Kalmar.

RSS 2.0