Sammanhang...

........kom säkert upp 20 gånger idag på föreläsningen. Idag hade vi föreläsning mellan 9.00-16.00 vilket var en låååång men givande dag, helt slut i hjärnan blev vi efter alla filosofiska begrepp som vi gått igenom såsom Holism, Reduktionisism osv men nu ska jag inte tråka ut er med det.. !

Efter en helg i Helsingborg är jag nu tillbaka i Kalmar.  Igår kändes det jätte tråkigt att lämna Helsingborg igen sådär en söndag när det är mörkt och kallt. Men så fort veckan kommer igång och man träffar sina nya trevliga vänner så känns det plötsligt mycket bättre. Nu ska jag ju i och för sig hem nästa helg igen. Då blir det avskedsmiddag med mina favoriter eftersom Joanna flyttar tillbaka till England. Känns inte alls kul att ha henne så långt borta, men ska verkligen försöka komma och hälsa på henne.
Vet ni vad? Jag tog med mig täcke och kudde denna gången ;) Så nu slipper jag ligga och frysa om nätterna. Fast känns fortfarande som jag sitter i ett fängelserum med enbart säng och skrivbord, men jag klarar mig sålänge.

Kalmar är en jätte trevlig stad, och än har jag bara upplevt Kalmar på vintern, kan tänka mig på sommaren när det börjar bli liv och röresler på gatorna och man kan sitta och plugga ute vid Kalmar slott det kommer bli hur mysigt som helst. Sen vill jag åka till Öland och upptäcka allt vad den ön har att ge! Stämmningen här är väldigt avslappnad i Kalmar, människorna i allmänhet är så glada, hjälpsamma och roliga. Helt underbart!! Och det kan göra hela ens dag kan jag säga! Mer sånt behöver vi, så tänk över på hur du bemöter andra människor! Det är lätt att vara blind! :)

Nu ska jag nog ta och plugga lite så man hänger med och är förberedd inför imorgon...(nya duktiga Loulou har varit och köpt sig en pärm och lagt in alla viktiga papper, de ni haha)


ps. Har börjat använda min nya fina iPhone4 ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Freedom and Justice

Ni följde min resa som volontär i Ghana och nu får ni följa mig som sjuksköterska student i Kalmar.

RSS 2.0