Tredje dagen i Kalmar

Nu é jag här, nu har jag börjat min utbildning som sjuksköterska vilket känns väldigt bra samtidigt som det känns lite tungt. Jag saknar Helsingborg väldigt mycket just nu. Vi har nollning hela veckan och det händer mycket vilket är otroligt roligt. Jag tänker mycket tillbaka på min första nollning i Helsingborg och på något konstigt sätt så saknar jag det jätte mycket. Mina första vänner jag lärde känna och allt var så bra. Nu har man inte tryggheten längre som man hade då. Vi människor är ju känsliga för förändringar, men det kommer nog kännas bättre med tiden. Jag är överlycklig över min nya utbildning, det ska ni veta!

Jag bor i ett litet studentrum på 18kvm och delar kök och badrum (2st) med tre andra. Det funkar till en början iallafall! Jag vet inte riktigt vad jag tänkte när jag packade ner mina saker, jag glömde både täcke och kudde. Men jag har fått låna en filt sålänge vilket är lite kallt så jag har på mig min fina morgonrock under och jackan över filten haha. Känns som jag är tillbaka i Ghana eller nåt utan kudde och täcke.

På fredag åker jag hem till Helsingborg igen och det ska bli skönt!! Ikväll är det fest! Vi ses!


Kommentarer
Anonym

Åh jag känner verkligen med dig - att överge tryggheten o kasta sig ut i nåt nytt,nya människor,ny miljö - men det gjorde du ju ännu mer när du åkte till Afrika! O det blev jättebra!

Det här kommer bli minst lika bra o du blir världens bästa syrra!!! :-)

2011-01-19 @ 16:18:28
Ina

Håller med ovanstående talare. Tänk så många nya möjligheter som kommer din väg! :)

2011-01-19 @ 18:17:14
URL: http://irinabernebringjourniette.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Freedom and Justice

Ni följde min resa som volontär i Ghana och nu får ni följa mig som sjuksköterska student i Kalmar.

RSS 2.0